On-wil.

 Wanneer ik iets niet (meer) wil is dat een belangrijke eerste stap. Helaas worden mensen die iets niet willen soms weggezet als mensen die "niets willen". 

En je kan de super "positieve" opmerking naar je hoofd krijgen: "Je moet niet weten wat je niet wil, maar je moet weten wat je wél wil". Dat is ook een vorm van intimidatie. Het is het "lam slaan" van iemand die begint te ontdekken: "Dìt wil ik niet meer". Vaak hangt dat samen juist ook met intimiderend en manipulerend gedrag van die anderen. 

*

De reactie van sommige mensen die intimidatie en manipulatie als "hoofdgerecht op hun bord" hebben liggen is begrijpelijk. Er begint een àndere wind te waaien, een tegenwind. En hun hoofdgerecht kan zo maar hun kant opwaaien. 

*

Goed, ik herinner me plotseling vanavond deze opmerking die ik in mijn kindertijd al hoorde. En ook het gevoel dat het in mij wekte. Ik voelde de valsheid àchter deze woorden. Want punt was  wannéér ik iets wilde, kreeg ik als reactie : "Jij hebt niets te willen. Jouw wil staat achter de keukendeur".

Geen idee waarom juist daar. Er stond al een bezem 🤣.

*

Kijk, dan kómt er een moment in je leven, vroeger of later dat je "uit een ander vaatje gaat tappen". 




Reacties