Gelatenheid 2



 Zoals ik het nu ervaar is dat  "gelatenheid" zoals ik dat eerder aangaf, de wáre Rozenkruisersweg is.

Zoals ik het nú begrijp is dat niet de weg van mij terugtrekken uit de wereld om zo "mijn ziel te behouden". 

Het is de weg van het "niet mijn ziel willen behouden". Het is de weg van mij begeven in tumult, chaos.

*

En terugziende is, wanneer ik zo naar mijn leven kijk het heel logisch dat ik  mij van jongsaf niet afgekeerd heb van de "slechte" , "boze" buitenwereld. Integendeel, ik begaf mij er middenin. 

Niet om voor altijd op déze wijze "in de wereld" te blijven maar éérder als een soort signaal en het maken, het afgeven van een "statement" : 

"Dìt is mijn weg". 

Wat ik nóóit in woorden had kùnnen uitdrukken toen "deed" ik, zo rond mijn 18e levensjaar!

*

Misschien is óók dat de weg van de ware Rozenkruiser : Niet praten maar doen! 

***


Reacties