Offerende plofkippen.


We offeren graag. O ja.

Zingend vol overgave. 

Als het maar gezien wordt!!

De "hele wereld" moet getuige zijn van ons "offeren".

Helaas, helaas op het moment dat ik wil opvallen ben ik als de Farizeeër in de Tempel.

*

" Zie mij eens Heer. En o Heer, zie die zondaar daar àchter mij. Hij zou toch geen voet over de drempel van Uw Tempel moeten mogen zetten. Hij is onwaardig.  Maar ik Heer, ik houd me aan alle regels en ik schenk u mijn offers. Ja, ja Heer ziet u het verschil met die schooier daar die zich nu op de borst staat te rammen?? Ik klòp mijzelf beschaafd op de borst o Heer. Terecht he. Dàt vind u toch ook!  Maar dat "rammen" op de borst dat hoort toch niet hier Heer in uw Heilige Tempel.  Hier horen de mensen net als ik zich vantevoren gereinigd te hebben.  Dàn o Heer mogen ze zèlfs de schoenen aan de voeten houden!!

O Heer, o Heer hoelang nog verdraagt u zulk uitschot in uw Heilig Huis? Eerlijk gezegd heb ik er schoon genoeg van!"

*

Lucasevanglie 18.


Nouja, die Farizeeër ratelt maar door. En ook "buitenshuis" gaat dat door en trapt en schopt, discrimineert, intimideert hij er maar een eind op los. 

Tegenwoordig schieten ze er maar een eind op los!! 

*

En ze "denken" de Heer te dienen. Nou eigenlijk interesseert ze dat óók niet echt hoor. 

Ze willen hun ego nog verder opblazen. En ze blazen en ze blazen en ze blazen...totdat het uit elkaar knalt.  

En dàt ziet "de wereld" dan ook!! 

Maar God spreekt: "Ik ken je niet"!!

Wàt een afgang! Wàt een afgang!

***

Reacties