Een groot verschil!!

 



Een "berg" dragen of
beklimmen.
Alleen het laatste ligt in onze macht!!
*
Aan de voet van de berg staan heeft meer iets in zich van "dragen".
Dat is een onmogelijkheid. 
We raken ontmoedigd en vóór we ook maar één stap hebben gezet als begin van de beklimming geven we op!!!
De ervaring van de zware beklimming naar de top zullen we nóóit beleven. 
Een vlag daar plaatsen zit er dus ook niet in.
*
Ik deed dat op ongeveer 4 jarige leeftijd wel.
Een vlaggetje op een berg zand die ik na een sneer van de juf uit "woede", uit frustratie gemaakt had. Bij een bepaalde hoogte had je een vlaggetje verdiend.
 (Nu zouden we zeggen " : Ik heb er rècht op". 🤔)

*

Moraal van het verhaal:

Laat je niet "kleineren" maar beklim jouw berg en hijs aangekomen op de top jouw (regenboog)vlag!!!




***
Er zijn mensen die goed bedoeld zeggen: "Jij mag er ook zijn". 

"Oh sorry, maar ik bèn er en daarvoor heb ik géén "goedkeuring" of toestemming meer nodig!!

Reacties