"The hangover" 🤯

Wanneer mensen kwaad willen spreken over je en zelfs leugens over je vertellen...je wéét dit..Hoe pijnlijk ook het kàn je niet raken wanneer je je niet láát raken.

Een moeilijke en harde les. Maar deze les eindigt op het moment dat je je les hebt geleerd. Waarschijnlijk eindigt het geklets en geroddel. Maar belangrijker dan dat is dat het eindigt in mij. 

Het eindigt in mij doordat ik weet dat onwaarheid wordt gesproken. Dat treft altijd de leugenaar harder dan z'n "slachtoffer". Zéker wanneer het echt kwaadaardig is.

*

Wanneer ik zó aan gisteren denk kan ik vandaag met "rechte rug" en "open hart" mijn voordeur uit. Niets te vrezen, geen schaamte wàt de kletspraat ook inhoudt.  

Hoe pijnlijk voor de ànder. Géén "rechte rug", geen "open hart" maar voortdurend "rondspokend" in het hoofd hoe nog ergere verhalen te verzinnen en proberen "vrienden" te overtuigen wéér het slachtoffer te zijn van.....???
💩 👄

*





***


Reacties