Een "wakker" immuunsysteem.

 


Leven in de Waarheid maakt ons gezond(er). Fysiek, psychisch, spiritueel. 

Wanneer ik de Waarheid zoek ben ik reeds in de Waarheid en gezond.

Juist degene die in déze Waarheid wil leven en blijven kan veel "hinder" ondervinden van "mijnheer onwaarheid", de tiran in deze wereld. 

Déze tiran die iedereen in de greep kan krijgen die niet heel sterk "in zichzelf = in God rust", is een ware terrorist die àlles wat hij tegenkomt op z'n minst schade toebrengt.

Hoe hier gezond bij blijven? Hoe gezond blijven wanneer je naar de zijlijn wordt geduwd, uitgerangeerd, geïsoleerd, monddood gemaakt? Hoe gezond blijven wanneer men leugens over je verspreidt en anderen daar blijkbaar geen weerstand tegen kunnen bieden? 


Vluchten? Zo, "bij nacht". Wàt zal dat betekenen? Voor jezelf maar ook voor dat waar je voor vlucht? De "dictator" krijgt vrij spel. Op de één of andere manier word ik medeplichtig!! 

Een soldaat die wil weglopen van het slagveld krijgt de kogel in de rug!!

Gezond blijven kan ik alléén door heel bewust mijn strijd te strijden. In mijzelf de gedachte en het gevoel overwinnen van :"Ik wil dit niet". (Ik schreef eerder over het "niet-willen"). 

Misschien de innerlijke houding die Gandhi had : "Mijn leven is mijn boodschap". 

Dat betekent niet dat je blij bent met "de strijd", met alle negativiteit die je tegenkomt en die (ook) jou persoonlijk treft. Een soldaat op het slagveld is ook niet blij. Geloof me. Maar de soldaat wéét : "Dit is mijn plicht. Ik kàn niet vluchten, ik màg niet vluchten, ik kan me niet omkeren".

Zie ik rustig aan wat mij "aangedaan" wordt door anderen.... en dat kan  letterlijk een "hels leven" betekenen (voor een tijd) en ik leer zeggen : "Okay, dit is mijn strijd. Dit hoort (op dit moment) bij mij. Ik vlucht niet maar "ik blijf op mijn post".... 

Wel dat is dan "de andere wang toekeren", dàt is : "het kwade niet weerstaan". Het is niet het kwaad en de leugen, de tiran z'n gang laten gaan. Helemaal niet. Zie eens hoe actief Gandhi in zijn strijd om Waarheid stond!!!

Déze innerlijke houding betekent een eind aan "krachtverlies". 

"De Waarheid maakt vrij"...

(Johannesevangelie 8:32)

En dàt betekent een wèrkelijke "boosterprik" tegen wèlk virus dan ook!!! 

Reacties