De énige bescherming. .

 

Catharina van Alexandrie. 
(287-305 n.Chr. Alexandrie, Egypte) 
(Mystiek huwelijk)

Wanneer ik "aangevallen" word, wanneer daardoor vele, vele vragen ontstaan die niet worden beantwoord dan is niet de "aanvaller" het grootste gevaar dat ik heb te duchten.

Het grootste gevaar is dat ik me zo focus op het vinden van antwoorden dat het me afhoudt van de vragen die er toe doen.

Het trachten dit soort zinloos vragen uit te bannen kàn maken dat ik er nog meer in verstrikt raak. En zo kom ik en blijf ik in een "vreemde" macht, de macht van "de duisternis", de macht van "iets duisters". 

De énige bescherming is in de ziel het Kind geboren laten worden. Niet een "licht" van buitenaf dat probeert te (be)grijpen wat niet te begrijpen valt.... een inspanning. Maar het Licht in mij...ontspanning!

"Een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven. De heerschappij rust op Zijn schouders..." kan dan ervaring worden!!








 Katharina von Alexandrie zie: "Die Legende Aurea"  door Jacobus de Voragine. 

Reacties