Geen platte nieuwsgierigheid....

 





De oude alchemisten hadden geen dikke boeken om uit platte nieuwsgierigheid hun "weetjes" te halen zoals wij nu vaak "Googelen".

Zo ook de tegenwoordige Alchemisten niet!

De wáre Alchemist is zich te bewust van de heiligheid van zijn/haar werk.
Àlles stond en staat in dienst hiervan. Dat gaat tot in de kleinste details van het leven. 
*

Zijn studie is niet om nóg meer kennis op te doen als doel op zich. 

Wanneer ik mij volprop met "kennis" en ik doe er niets mee zal het in mij als "een steen" worden. Ik verhard.

Wanneer met geduld en compassie geprobeerd wordt deze "kennis" in mijzèlf om te vormen kan "Hartewarmte" onstaan en zal ik ook steeds dieper dóórdringen in de "kennis". "Geesteslicht"...
en

 niet een "verkapt" materialistisch denken!

***

Reacties