Geen vrome "ja-knikkers" meer!

 


Het is niet meer voldoende bij het lezen van zulke teksten vroom de ogen naar de hemel op te slaan, een kruis te slaan en "Ja amen" te zeggen.

Deze tijd vraagt iets anders. Of misschien kan ik zeggen:"Iets méér". Onze oprechte "vroomheid" kan worden tot een verlangen, een weg van zoeken naar "diepere kennis" van sowieso onze Bijbel, de Evangeliën. En ook van deze tekst.

"In Hem leven wij en bewegen wij en zijn wij".

"Leven,bewegen,zijn".

***

Antroposofie doet mij niet mijn stille "vroomheid" verliezen. Integendeel. Wat ik verlies en moet verliezen is mijn gemakzucht. Het is misschien het verschil tussen een kruis "slaan" in het voorbijgaan en het "kruis dragen"!

Niet stoppen bij het "Ja en Amen" maar verder....in en met steeds grotere verwondering!!!

En dan zeggen:

 "God is goed"!

***



Reacties