Vliegkunst!



 En hoe vlug zeggen we "Ja,ja natuurlijk".
Kicken we niet heel vlug op het woordje "liefde" en de rest glijdt weer (vrij) snel van ons af??

*
Zijn we in staat daden te verrichten zónder enige verwachting of hoop op "resultaat"? Dan heb ik het niet over het verwachte "dankjewel" van iemand waar ik iets voor gedaan heb. Dat dat niet ècht "netjes" voelen we misschien, hopelijk nog wel aan!

*
In deze tijd is het toch zo ongeveer "voor wat hoort wat". En we drijven dat door ook in ons spiritueel werken. 

Mediteren, gebed het moet ons liefst snel merkbaar iets "opleveren" anders is al snel de lol eraf en we geven op. 

*

Geen verwachting, geen hoop maar vertrouwen dat is wat nodig is. Vertrouwen dat de geestelijke wereld precies weet wanneer iets "aan de orde" is voor mij.

*
Hoop en verwachting op een "beloning" zijn als een kooi waarin we gevangen zitten. Met vrijheid en liefde heeft het niet veel van doen.
We klemmen onszelf in! We kunnen niet onze "vleugels uitslaan".

*

Vertrouwen- , Trouw  aan wie, aan wàt?

*
Vertrouw ik op "mijn" vleugels?
Vertrouw ik erop dat ik "vliegen" kàn?
Alleen "oefening baart kunst"!



***

Reacties