Nóg zoiets.

❤️‍🔥


 Lezend in mijn "dromenschrift"....

En daar in een droom raak ik geïrriteerd omdat iemand zonodig in het spreken bij mij bewustzijn wil wekken over iets waarvan ik denk: Dat moet jouw bewustzijn zijn.....als je dat wilt, niet het mijne. Hoe jij je werk doet moet jij weten (als ik maar geen last van je heb 🤨).

Die droom is uitgekomen..de boel is geklapt inderdaad vanwege hetzelfde "toontje" dat aangeslagen werd naar mij toe als in de droom. Toen was ik verbluft. Nú.....pfffff. 

*

Het heeft mij wel over een grens getrokken. Eindelijk moet ik misschien zeggen.

Hoe ik reageer in verschillende situaties zal afhangen van dàt moment en die situatie. Maar één ding staat als een paal boven water : Niemand heeft het recht wie dan ook als een "stuk vuil" te behandelen.

 Niemand heeft het recht wie dan ook bewust te vernederen door woorden, door de blik in de ogen, door gezichtsuitdrukkingen of gebaren. 

En wanneer ik schrijf: "Wie dan ook" dan betreft dat óók mij.

Ik zou kort en bondig kunnen schrijven:

"Je blijft met je poten van een ànder af....maar óók van mij!!". 

*

Drie dromen had ik in ongeveer dezèlfde tijd over deze figuur. Tja, een gewaarschuwd man geldt voor twee.

Maar meestal is het toch maar rustig wachten om achter de betekenis van dergelijke dromen te komen.  "Invullen" wat het betekent is een gevaarlijke weg. Dat heb ik niet gedaan. Maar nú is het wel duidelijk zo ongeveer. 

***


Reacties