Het is bijna zo ver.

Nog een weekje te gaan...

*

De onthoofding!



 "Wat je aan één van de minste broeders hebt gedaan heb je aan Mij gedaan.

Wat je nagelaten hebt te doen heb je Mij tekort gedaan".

Zo ongeveer sprak Jezus.

Zo spreekt Hij nog. 

(Mattheusevangelie 25)

*

Iedereen met wat goede wil kan dit begrijpen.

Maar zijn we van goede wil?

Of zijn we meer uit op gemak, aanzien dan ons "buigen " voor de  "minste van onze broeders".

Of staan we zo op onze strepen dat we geen stap willen verzetten bang ons "plekje te verliezen"?

Dat kan een zelfde soort gevoel oproepen als de uitspraak:

"Wie zich voor mij schaamt , wie zich voor mijn woorden schaamt , voor die zal Ik mij schamen".

*

Wanneer ik mij niet "buig" voor de minste van mijn broeders dan staat dat gelijk met het mij schamen voor àl de woorden in het Evangelie.

*

We zullen àlles verliezen wanneer we op aarde trots en hoogmoedig, blij, blij, blij met ons hoofd in de wolken lopen.

Onthoofd!!

Een merkwaardig Hemelvaartsfestijn!!!

***

Dauwtrappen. 
"  De Goede oude tijd".
Op blote voeten.




Reacties