De draaideur. 1

In één draai erin èn er weer uit! 


"IK BEN de deur". 

Oh, nou dààr ga ik een nachtje over slapen. Déze "vondst" moet ik zèlf eerst even verwerken. Want wàt als het IK slechts een "draaideur" blijkt te zijn? Het IK-BEN als "(draai)deur" naar de ander! 

Als "deur".. dàn kan er ontmoeting plaats vinden met de ander. Dan blijf ik. 

Als "draaideur" houd ik het meteen voor gezien bij de eerste blik. Mijn "schaduw" achterlatend ga ik er als een Paashaas waarop wordt gejaagd vandoor. De wijde wereld in. 
Arme haas... Dààr in die wijde wereld kan hij zomaar overreden worden door een electrische auto die hij niet had horen aankomen!

Die eitjes kan je ook wel vergeten. 🤔
Ongeluk op ongeluk! 


Wat later hierover puzzelend:

Borrelt de vraag op :

Kan dit het IK zijn?
*
Nu heb ik wèl ontdekt dat ook het "allerhoogste" misbruikt kan worden en wordt..... Tot op zekere hoogte, tot een bepaalde grens. 


 

* * * 
 

Reacties