Gandhi. Een verhaal apart.

 Vanaf vandaag ga ik iets anders doen.

Misschien wel een begin van een boek. 

*

Schrijven over Gandhi. Niet een biografie maar meer van "binnenuit" als ik het zo mag zeggen. Hoe ontwikkelde zich zijn uiterlijk leven waarin zijn innerlijk leven zichtbaar werd? Èn omgekeerd? Wat doorworstelde hij innerlijk waardoor hij werd wie hij werd? Kan ik dat niet weten? Ach ik weet niet. We zijn allemaal mensen. Dat maakt dat een "inleven" in wie dan ook tot op zekere hoogte altijd mogelijk is. 

Gandhi is misschien ook niet onmogelijk omdat hij niet een man van theorieën was! 

*

Géén idee waar ik uitkom maar dat is het leuke. 

*

Vandaag kwam ik
 onder andere hierop.
Iets wat me na aan het hart ligt.
Ik zou me kunnen voorstellen
 dat ook een Gandhi hier veel over heeft nagedacht.
Heel ànders dan ik hier nu neerpen maar... 







Ja, ja ik weet dat ik door de mand val! Ooit heb ik een cursus grafologie gevolgd. 😏

Dat was grappig. Ik was nog heel jong. En ik deed die schriftelijke cursus. Ik moest ook werk inleveren. 

Nu was er in een handschrift een positief kenmerk te vinden of zo. Iets met de kantlijn. Ik mijn best doen om dat positieve kenmerk te demonstreren....

Tja einde verhaal geloof ik. 

 💐


*** 

Reacties