Tweede Adventsweek.

 Eén van de belangrijkste dingen in het leven is het besef hebben dat er nóóit maar dan ook nóóit een reden is de kant van het kwaad te kiezen.

 Of wanneer ik een "schuiver" heb gemaakt is er ook nóóit een reden dit niet zo snel mogelijk weer recht te zetten.

Niet voor niets staat geschreven dat we geen avond, geen nacht moeten  laten gaan over onze boosheid. "Laat de zon niet ondergaan..." 

De kwaliteit van de nacht zal er zwaar onder te lijden hebben. Vervolgens de daarop volgende tijd. En niet veel later zal het bewust of onbewust gevoeld worden door andere mensen. Je hoeft daar niet een helderziende voor te zijn. 

Ik heb de indruk en helaas méér dan dat: dit wordt door veel mensen niet serieus genomen. 

We kunnen nóóit de schuld bij een ander leggen. Wat ik doe of nalaat daar ben ikzelf verantwoordelijk voor. De gevolgen van mijn daden roep ik zèlf over mij af. Dat is zo in het positieve maar ook in het negatieve. 

"Vrede en alle goeds"... deze tweede Adventsweek. 




Reacties