Onderzoek...

 

Rudolf Steiner 
1861 - 1925 

Het is interessant de politieke rol die Annie Besant heeft gespeeld of proberen te spelen in India te gaan bestuderen . Bijvoorbeeld de oprichting van "All-India-Home Rule League" in 1916.

Gandhi werd in 1920 voorzitter hiervan. Wat ik nu weet maar opnieuw op

Annie Besant 
1874 - 1933

moet zoeken is dat Gandhi fel uithaalde naar Annie Besant op een groot congres in Londen waar zij juist vóór hem gesproken had. Dat loog er niet om.

1931 Londen. 
Ontroerend Gandhi die
ook weigerde 
 zijn kleding 
"aan te passen". 

 

Zo!! Lef he..
❤️
Waarom ik dat interessant vind ook als Antroposoof is dat uit dit soort dingen blijkt hoe hij dacht over de Theosofie. Maar ook hoe hij de sfeer beleefde rondom deze groep.  Daar is nogal wat over te vinden.

Rudolf Steiner heeft hem ook nog "in het vizier" gehad. Of dat omgekeerd óók het geval is geweest?? Wie weet. 

Mahatma Gandhi 
1869-1948 

Nu, ik lees regelmatig dit soort zaken over Gandhi. Maar ik las het altijd wat "los" van elkaar. Misschien is het tijd dit wat "systematischer" aan te pakken. Of misschien is een beter woord "gerichter". Er is zo ongelooflijk veel te lezen over Gandhi, daarin kan je zomaar "verdwalen". 

Eerst maar weer eens een nachtje slapen. Dat doet vaak wonderen... Morgen weet ik de volgende stap hierin misschien wel. 




Reacties